Vstopamo v drugi teden festivala z večeri klavirja, glasbenega gledališča, nostalgije in spomina na Srebrenico

a come srebrenica

Polet klavirskega krila

Drugi festivalski teden začenjamo v torek, 15. julija, ob 21.30, v Pokrajinskem muzeju Koper s klavirskim nastopom Roberte di Mario. Koncert Krilo: Elegija v treh dejanjih (Rojstvo, Mladost in Zrelost) prepleta klasično klavirsko literaturo velikanov J. S. Bacha in F. F. Chopina z neizdanim glasbenim delom skladateljice, ki črpa iz tradicije in jo preobraža v sodobnejši zven. Nenehno niha med tradicijo in modernostjo, v katerem virtuoznost ni cilj, ampak orodje za doseganje novih zvokov. Njena glasba nas nežno ponese na polet med divjimi vzponi in mehkimi spusti.

Humor in ironija skozi Harmsove starke

Že naslednji dan, v sredo, 16. julija, se ob 21.30 festivalsko prizorišče ponovno seli na plažo Valdoltra v Ankaranu, kjer se bo z gledališkim koncertom Harms je kriv! predstavil igralec, lutkar in glasbenik Matija Solce. S svojim izvirnim instrumentom – spletom harmonik, mehov, lajn, delov lutk in ur brez kazalcev – oživlja nenavadne zgodbe o Harmsovih starkah. Z animacijo grotesknih lutk, petjem in instrumentalno glasbo ustvarja situacijsko komiko, ki s humorjem in ironijo razkriva teme sedanjega časa.

Pesmi o ljubezni, življenju in spominih

V četrtek, 17. julija, ob 21.30 prihaja v izolski Letni kino Arrigoni eden najbolj prepoznavnih glasov nekdanje skupne države – Rade Šerbedžija, ki bo s svojo skupino Zapadni kolodvor nastopil v koncertu z naslovom Ko umre ljubezen. Nastop prinaša vse, kar Šerbedžija pomeni: poezijo, humor, življenjske anekdote in glasbo, nastalo pogosto kar na Šerbedžijeva besedila.

Monolog za tisoče neslišnih glasov

Drugi festivalski teden bomo pomembno zaokrožili v soboto, 19. julija, v palači Gravisi v Kopru z obeležitvijo 30. obletnice genocida v Srebrenici. Ob 19. uri vabimo na okroglo mizo, na kateri bodo sodelovali dr. Faris Kočan, Azra Nuhefendić, Franco Juri in igralka Roberta Biagiarelli. Pogovor, ki ga bo vodila Irena Urbič, bo osvetlil zgodovinske in družbene razsežnosti poboja, ki se je v evropsko zgodovino zapisal kot najhujši po drugi svetovni vojni. Ob 21.30 pa bo Roberta Biagiarelli nastopila s svojo monodramo A kot Srebrenica in ponovno odprla prostor bolečega spomina. V monologu postane pričevalka in glas tisočih, ki jih ni več, ter s prstom pokaže na tiste, ki so odgovorni za to dejanje in njegove posledice.

VZ