V Muzeju Sartorio v Trstu so v nedeljo podelili letošnje primorske gledališke nagrade tantadruj za umetniške dosežke.
Žirija v sestavi Matej Bogataj, Martin Lissiach in Ana Perne je podelila nagrado za najboljšo predstavo v celoti uprizoritvi Mario in čarodej Slovenskega stalnega gledališča po noveli Thomasa Manna v dramatizaciji Tatjane Doma in režiji Ivane Djilas.
V utemeljitvi so žiranti zapisali, da je postavitev primer učinkovitega sozvočja uprizoritvenih elementov v premišljeni režijski uglasitvi. Avtobiografsko pripoved nemškega nobelovca o družinskih počitnicah v Italiji v času Mussolinijeve vlade dramatizacija Tatjane Doma spretno izoblikuje v pisateljevo izpoved ter pri tem omogoči udejanjenje prizorov iz njegove pripovedi in svojevrstnih značajev, ki izidejo iz Mannove satire fašizma.
Čas njenega nastanka natančno zajame kostumografija Jelene Proković, v usklajenosti z masko Iryne Neveza in Tine Lovrič, ki daje nastopajočim videz nekakšne uniformiranosti takratnega časa in ujame mannovsko razmerje med dekadenco in ekspresionizmom, medtem ko scenografija Sare Slivnik izčiščeno upodobi letoviško prizorišče z uokvirjenim peščenim bazenom kot prostorom igre, in tako opozarja na dejstvo, da je vse skupaj iluzionistična škatla, v kateri ni nič, kot se zdi. K iluziji prispeva glasba Boštjana Gombača, ki domišljeno umešča dogajanje v obmorski kraj ter skrbi za vrsto humornih, a hkrati pomenljivih, ironično obarvanih vnosov, kakršno je začetno igralsko posnemanje galebjih krikov.
Za celovito uprizoritveno podobo je bistvena tudi koreografija Maše Kagao Knez, ki igralski zasedbi ponuja trdno izhodišče za tematizacijo posameznikove volje oziroma spraševanje o individualni svobodi.
Nikla Petruška Panizon, Primož Ekart, Primož Vrhovec, Franko Korošec, Primož Forte, Lučka Počkaj, Tina Gunzek, Francesco Borchi in harmonikarka Ivana Kresevič podajajo posamezne like kolektivno ubrano.